sl en
d
h
m
s

Lovka prihodnosti potrpežljivo potrkava po steklu. Z ogretega planeta se dviga gosta para hiperpopa. Resničnost se cepi v odbleskih drugih mogočih svetov. Če ste mislili, da je slovensko/jugoslovansko računalniško podjetje, ki bi lahko po mnenju mnogih postalo svetovna tehnološka sila, po letu 1989 ugasnilo, se motite. 

Ljubljanski grafični bienale, ki je bil ustanovljen leta 1955 sredi hladne vojne, se je v več kot šestdesetih letih svojega obstoja neumorno odzival na nenehno spreminjajoči se družbenopolitični kontekst, hkrati pa preoblikoval lastno identiteto in strategije. Vse od začetka si je prizadeval preseči geopolitična nasprotja, s čimer je kazal odločenost Jugoslavije, da izbere lastno pot.

Bienale še naprej črpa iz svoje zgodovine in konteksta, pri čemer je za 34. izdajo našel spodbudo v posebnem lokalnem primeru tehnološkega razvoja in njegovih neuresničenih potencialov. 

Iskra Delta je bilo ime računalniškega podjetja iz Slovenije in enega največjih proizvajalcev računalnikov v Jugoslaviji. Podjetje je bilo del širše računalniške industrije, ki se je v okviru projekta modernizacije v socialistični republiki razcvetela po drugi svetovni vojni. Zgodba o vzponu in padcu Iskre Delta je zavita v skrivnost in kot taka nagnjena k različnim projekcijam, ki včasih celo mejijo na teorije zarote, kljub temu pa kot vsaka zgodba o “zamujenih priložnostih” spodbuja domišljijo o tem, “kaj bi lahko bilo”. 

V času, ki ga preganjajo duhovi "izgubljenih prihodnosti", bienale izkorišča željo, da bi naselili resničnost, ki je drugačna od tiste, ki smo jo podedovali.

Na ozadju socialnih in okoljskih nemirov, globoko v pandemiji, ki je naša telesa prikovala na mesto, naše oči pa na zaslone, se Iskra Delta vrne iz prihodnosti, da bi vžgala iskro za zamišljanje in izgradnjo mogočih alternativnih sedanjosti. 

Sodelavci, sozarotniki in drugi agenti, katerih prakse uporabljajo moč fikcije, špekulativnega oblikovanja, larpinga, videoiger, interneta, popa in nastajajočih tehnologij, ji bodo pomagali splesti bleščeče zametke drugačnih možnih svetov, ki že vznikajo med nami.­

Sodelujoči

Hamja Ahsan, John Akomfrah, Astrosuka*, Ascyth*, BCAA system*, Joshua Citarella, Simon Denny, Diffractions Collective, Digitonica*, Aleksandra Domanović*, Fallwinter*, Mark Fridvalszki*, Galen Tipton*, Giorgi Gago Gagoshidze*, Himera*, Joey Holder, INSIDE JOB (Ula Lucińska & Michał Knychaus)*, Interdependence (Holly Herndon & Mat Dryhurst)*, Jakub Jansa, Kristjan Kaluža*, Jure Kastelic, Zsófia Keresztes*, Botond Keresztesi*, Princess Ketamine*, Kiss the Future*, Kladnik & Neon*, Kukla Kešerović, Luka Lavrenci*, Lawrence Lek*, msn_gf*, Mario Mu*, Nascent (Paul Seidler and Max Hampshire), Nimaš Izbire*, Katja Novitskova, OMSK Social Club*, Other Internet (Toby Shorin, Laura Lotti, Sam Hart), Marko Peljhan, Protektorama (aLifveForm, fed and cared for by JP Raether), Jon Rafman*, Živa Božičnik Rebec*, Alex Selmeci & Tomáš Kocka Jusko, Petal Supply*, Stach Szumski*, Dorijan Šiško*, Andrej Škufca*, ŠUM*, T+U (Technologie und das Unheimliche)*, Toiret Status*, Liara T’soni*, Torus*, Miloš Trakilović, Suzanne Treister, Umru*, Toyota Vangelis*, Jelena Viskovic, Warrego Valles*, Neja Zorzut*

*nova in naročena dela

Publikacije

Fascikel ISKRA DELTA sestavljata dve publikaciji v slovenskem in angleškem jeziku; ISKRA DELTA katalog, ki sta ga uredili Tjaša Pogačar in Nevenka Šivavec, ter Milenijski dosje, zbornik esejev in fikcije, uredniški projekt Muanisa Sinanovića. ISKRA DELTA katalog predstavlja projekte, ideje in pristope soustvarjalcev znamke ISKRA DELTA, Milenijski dosje pa prinaša besedila nekaterih najprodornejših mlajših slovenskih intelektualk in intelektualcev, ki skozi generacijsko perspektivo obračajo uveljavljeni pogled na družbena in politična vprašanja.

Oblikovanje: Aljaž Košir - Fejzo

ISKRA DELTA katalog

urednici: Tjaša Pogačar, Nevenka Šivavec

vizualne intervencije: Dorijan Šiško (Nimaš Izbire)

Milenijski dosje

urednik: Muanis Sinanović

pišejo: Muanis Sinanović, Tibor Hrs Pandur, Jernej Kaluža, Natalija Majsova, Urška Preis, Anja Radaljac, Robert Kuret

Cena fascikla ISKRA DELTA: 20 eur
Cena posamezne publikacije: 12 eur

Ekipa

SVET ZAVODA MGLC
Jan Babnik, Miha Erič, Anton Kastelic, Mojca Škrinjar, Božidar Zrinski

PRODUCENT
Mednarodni grafični likovni center – MGLC

KOPRODUCENTI, PARTNERJI
Mala galerija Banke Slovenije, Galerija TR3, Galerija ZVKDS, Perennial Biennial, Fakulteta za družbene vede (FDV) – Univerza v Ljubljani, FeKK – mednarodni festival kratkega filma, Slovenska kinoteka, Maska, zavod za založniško, kulturno in producentsko dejavnost, OLOOP – Zavod za sodobno tekstilno umetnost in oblikovanje Ljubljana, Društvo Slon, Zavod Margareta Schwarzwald

DIREKTORICA IN UMETNIŠKA VODJA BIENALA
Nevenka Šivavec

POMOČNICA DIREKTORICE
Yasmín Martín Vodopivec

KURATORKA
Tjaša Pogačar

KURATOR KONFERENČNEGA IN DISKURZIVNEGA PROGRAMA
Muanis Sinanović

PROJEKTNA SKUPINA 34. GRAFIČNEGA BIENALA LJUBLJANA
Kukla Kešerović, Aljaž Košir – Fejzo, Tjaša Pogačar, Muanis Sinanović, Andrej Škufca

SVETOVALKA 34. GRAFIČNEGA BIENALA LJUBLJANA
Jo-Anne Birnie-Danzker

ŽIRIJA 34. GRAFIČNEGA BIENALA LJUBLJANA
Lovro Japundžić (Hrvaška), Jen Kratochvil (Češka republika), Sam Lackey (Združeno kraljestvo), Poka-Yio (Grčija)

ASISTENTKA KURATORKE 
Lara Mejač

DISKURZIVNI IN OBRAZSTAVNI PROGRAM TER PUBLIKACIJE
Muanis Sinanović, Tjaša Pogačar, Nevenka Šivavec

KURATORKA RAZSTAVE NAGRAJENCA 33. GRAFIČNEGA BIENALA
Yasmín Martín Vodopivec

KOORDINATOR
Božidar Zrinski

KOORDINACIJA PROGRAMA IN PUBLIKACIJ
Lili Šturm, Lara Mejač

IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Lili Šturm, Tina Boc

UREJANJE SPLETNE STRANI
Lara Mejač, Karla Železnik

ODNOSI Z JAVNOSTMI
Sanja Kejžar Kladnik, Karla Železnik

TRŽENJE
Petra Klučar, Jasna Rackov, Jasna Zabel

GRAFIČNO OBLIKOVANJE
Aljaž Košir – Fejzo

OBLIKOVANJE RAZSTAVE
Vojtěch Rada

LOGISTIČNA IN TEHNIČNA ORGANIZACIJA
Dušan Dovč, Alenka Mikuž, Luka Novak Kogoj, Jakob Puh, Boštjan Vidmar, Simona Jerala

DELO Z OBISKOVALCI IN RECEPCIJA
Jasna Zabel, Nika Krnc, Anamarija Verdel, Kristina Oton, Isidora Todorić, Eva Dušak, Liza Portir, Pia Plotajs

ERASMUS +, PROGRAM USPOSABLJANJA
Kamila Walendykiewicz (Academy of Fine Arts, Varšava)