sl en
d
h
m
s

Andrej Škufca

​​That which decays is not forgotten and reanimated seeps through boundries

2021, instalacija (aluminij, PVC, PLA, ABS, zlitina aluminija in poliestra, poliester, silikon, elastomer, železo, poliuretan)

Iz podzemnega objekta v bližini Grosuplja so izvlekli nekaj inventarja, ki je ostal v skladišču. Kontejner in nekaj drugih stvari.

Natančno, ja. Metodično. Te stvari so bile to. Konfiguracija na nenavadni lokaciji. Nič ekstremnega. Bilo je nekaj znakov obrabe in poškodb; nekatere snovi so začele uhajati. Nič od tega ni bilo mogoče preveriti, bilo je veliko variacij. In potem so bili deli, dobri deli, deli, ki bi jih po presoji vsakogar morali šteti za spretne. Nihče ne bi rekel, da je bilo zapleteno. Sploh ne bi veljalo za novo, razen morda v materialnem smislu. Marsikaj od tega je sledljivo. Iz okolice so vzeli tisto, kar je bilo treba, in iz tega naredili nekaj več.

Delo Andreja Škufce je predstavljeno kot mreža, za katero so značilni fikcija, tehnološko oblikovanje, postopki industrijske proizvodnje in sintetični materiali. V instalacijah ne združuje le tehnoloških in fikcijskih elementov, ampak oblikuje tudi imerzivna in na videz animirana okolja, v katerih človeški agenti nimajo več osrednje vloge. Samostojne razstave je imel v ljubljanski galeriji Aksioma, Mednarodnem grafičnem likovnem centru v Ljubljani, Galeriji Miroslav Kraljević v Zagrebu, Karlin Studios, Futuri v Pragi in Projektnem prostoru DUM v Ljubljani. Sodeloval je pri skupinskih razstavah v Narodnem muzeju umetnosti 21. stoletja MAXXI v Rimu, Ludwig Muzeumu v Budimpešti, Muzeju sodobne umetnosti Metelkova in Moderni galeriji v Ljubljani. Je tudi sourednik revije ŠUM.