sl en
d
h
m
s

Lawrence Lek

Nepenthe Zone

2021, instalacija z video- in zvočnim okoljem

AIDOL, 2019, računalniško animiran celovečerni film, 83 minut

Zvočni ambient Nepenthe Zone, ki je poimenovan po zdravilu za bridkost v grški mitologiji, ti bo morda pomagal pozabiti na tegobe tega sveta. V sproščujočem klubskem okolju bližnje prihodnosti, kjer sta zabava in kultura postali popolnoma avtomatizirani, nastajajo vzporednice med oblikovanjem »zdravilnega« življenjskega sloga in prihodnjimi »kulturami dobrega počutja«. Območje poleg filma AIDOL vključuje novo zvočno podlago, ki priklicuje okoljske in ambientalne zvočne kulise, zasnovane tako, da delujejo podzavestno. 

Računalniško animirana domišljijska zgodba AIDOL se dogaja leta 2065 na ozadju naraščajoče napetosti med človekom in strojem. Spremljamo Divo, zahajajočo superzvezdo, ki za svojo vrnitev na oder na e-olimpijskih igrah najame skladatelja in tekstopisca z umetno inteligenco. Slava je v vsej privlačnosti in praznini postavljena ob nasprotja sveta po umetni inteligenci. V tem svetu, kjer imajo stroji sposobnost ljubiti in trpeti, izvirnost včasih ni nič drugega kot algoritemski trik.

Posnetek pogovora

Lawrence Lek (1982) je vizualni umetnik, filmski režiser in glasbenik, ki živi in dela v Londonu. Za njegovo delovanje je značilno ustvarjanje izmišljenih različic resničnih prostorov, ki špekulirajo o prihodnjih geopolitičnih gibanjih in tehnološkem razvoju. Pri svojem delu črpa s področij navidezne resničnosti, simulacije, arhitekture in elektronske glasbe. Njegova dela med drugim vključujejo navidezni svet Unreal Estate (The Royal Academy is Yours) (2015), distopični simulator brexita Europa, Mon Amour (2016), videoesej Sinofuturism (18391046 AD) (2016), računalniško animirani film Geomancer (2017), krajevno značilno videoigro 2065 (2018) in simulacijo navidezne resničnosti Nøtel (2019). Svoja dela je predstavil na samostojnih razstavah Ghostwriter (Center za sodobno umetnost v Pragi, 2019), Farsight Freeport (Hiša elektronskih umetnosti, HeK, v Baslu, 2019), Nøtel (Muzej urbane umetnosti Porurja v Essnu, 2019), AIDOL (umetnostna galerija Sadie Coles HQ v Londonu, 2019) in 2065 (umetnostno sprehajališče v nakupovalnem središču K11 v Hongkongu, 2018). Njegov animirani celovečerni film AIDOL (2019) je bil predstavljen na moskovskem mednarodnem festivalu eksperimentalnega filma, mednarodnem filmskem festivalu v Rotterdamu in na transmediale 2020 v Berlinu.